Hoe is het gesteld met het imago van uw bedrijf?

Meer dan een huisstijl

Voor een onderneming is het imago één van de belangrijkste onderdelen van de bedrijfsvoering. Een positief maar vooral een negatief imago kan namelijk grote gevolgen hebben voor de verkoop van een bedrijf. Een klant is immers op zoek naar een betrouwbaar bedrijf. Een imago kan op verschillende manieren gevormd worden.

Naamsbekendheid vergroten

Voor een groot deel bent u, of is uw bedrijf verantwoordelijk voor de kwaliteit van het merk. Wij noemen een imago bewust een merk, uw bedrijf(snaam) dient namelijk behandeld te worden als een merknaam wat u wil toch ook meer naamsbekendheid? Iedere actie die u uitvoert kan invloed hebben op de kwaliteit van uw merk. De kwaliteit en de service van de geleverde producten en diensten zullen bijvoorbeeld een grote impact hebben op de merknaam van een bedrijf. Positieve mond tot mond reclame of reviews dragen zeker bij tot een grotere naamsbekendheid en dat brengt ook weer nieuwe klanten aan! Naast de invloed die u zelf kan hebben op een krachtige merknaam, zijn er nog een groot aantal aspecten waar u, met uw bedrijfsvoering, minder invloed over heeft.

A name, term, sign, symbol or design, or combination of them which is intended to identify the goods and services of one seller or group of sellers and to differentiate them from those of competitors

definitie van branding (Keller 1993)

Verkeerde branding kost u klanten

Net zoals negatieve klantervaringen u een slecht imago op kunnen leveren, kan een verkeerde branding dit ook. Als voorbeeld, als u een luxe product op de markt brengt, waar de prijs ook naar is, kan een “goedkope uitstraling” het tegenover gestelde effect hebben. Mensen die naar een goedkoop product op zoek waren, zullen zich misleidt voelen en de mensen die zochten naar een dat ene speciale product, denken tonen geen interesse.

Uw branding naar de markt is veelzeggend over de betrouwbaarheid, gewildheid en aantrekkingskracht van uw bedrijf, uw merk en uw producten. Belangrijk om hier goed over na te denken en zorgvuldig mee om te gaan!

Juiste doelgroep

Het bereiken van de juiste doelgroep met de juiste verwachting maakt branding een sterke tool om de juiste klanten aan uw bedrijf en producten te binden.

Toon van communicatie

Door een actief op internet aanwezig te zijn, kunt u snel en direct communiceren met uw doelgroep. Een goede website biedt u de mogelijkheden van direct klantencontact.

Herkenbaarheid

Uw doelgroep heeft een vraag. Hierop zoeken zij een antwoord. Een goede content strategie geeft het antwoord op deze vraag en kan een lead tot klant omzetten.

Corporate Branding

Wanneer u een bedrijf gaat opstarten, is het van belang dat u goed nadenkt over de huisstijl en herkenbaarheid in de toekomst. Wij denken daar graag met u over mee en kunnen voor u een passende huisstijl ontwerpen.

Product Branding

Net zoals een bedrijf, heeft een product een herkenbare huisstijl nodig. Hoe duidelijker en bekender de huisstijl, hoe sneller uw klanten naar uw product vragen.

Rebranding

In bepaalde gevallen kan het verstandig zijn om een huisstijl te vernieuwen. Vaak doen wij dit als uw bedrijf een nieuwe weg inslaat, een boost nodig heeft of simpelweg omdat uw huidige huisstijl niet meer voldoet en verouderd is.

Laat zien waar u voor staat! Benieuwd naar de mogelijkheden?070-2629171

Branding

Branding creëert trouwe klanten

  • Focus op de doelgroep
  • Betrouwbare identiteit
  • Herkenbaarheid in de markt

Geïnteresseerd hoe uw branding er voor staat?

Neem dan contact op met Nex Studio voor een vrijblijvend adviesgesprek.