Zoekmachine optimalisatie: uw website moet goed gevonden worden toch?

U heeft een website dus u doet aan online marketing… toch? Om een eerlijk antwoord te geven, nee u doet nog niet aan online marketing. Het hebben van een bedrijfswebsite is pas het begin. Nu begint het leuke pas, het verleiden van uw publiek om uw website te bezoeken. Om uw publiek te verleiden kunnen wij verschillende SEO tools inzetten. Er kan gebruik gemaakt worden van betaalde advertenties, ook wel SEA genoemd. Hiermee kunt u snel bezoekers naar uw website trekken. Deze oplossing is op een kort termijn zeer effectief, maar op langer termijn loopt deze tactiek behoorlijk in de kosten. Een andere methodiek om bezoekers naar de website te leiden zoekmachine optimalisatie, afgekort SEO. Met deze methodiek wordt een website geoptimaliseerd om op een organische manier in Google gevonden te worden.

Zoekmachineoptimalisatie en hoger in Google komen

Tot een aantal jaren geleden was zoekmachine optimalisatie niet meer dan het meenemen van een aantal sleutelwoorden in de website op de eerste plaats in de zoekresultaten van Google te komen. Tegenwoordig is dit wel even anders. Het internet wordt steeds volwassener en Google ook. Om goed te scoren in Google is tegenwoordig meer nodig dan alleen de juiste keywords plaatsen.

Website + Optimalisatie = Conversie

U heeft een website en deze website heeft een doel, namelijk het maken van een conversie. Zonder (gerichte) bezoekers krijgt u via uw website geen nieuwe aanvragen of klanten en dat is wel de bedoeling toch? Door op de juiste manier SEO toe te passen zetten we de focus op conversie optimalisatie en dat levert wél nieuwe klanten op! Zoekmachine optimalisatie is dus een continu proces om uw website hoog in de zoekresultaten te krijgen en te behouden.

Uw website

U heeft een website, maar geen bezoekers. Hierdoor levert de website geen nieuwe klanten op.

SEO Optimalisatie

Uw website optimaliseren voor de zoekmachines. Hoe beter uw website vindbaar is, hoe meer bezoekers er op uw website zullen komen.

Conversieoptimalisatie

Met de juiste conversie optimalisatie wordt uw website een klantentrekker en levert u meer nieuwe klanten en dus meer omzet op.

Gebruikersvriendelijkheid in Google

Gebruikersvriendelijk voor Google? Ja, gebruikersvriendelijkheid is een belangrijk punt voor zoekmachine optimalisatie. Gebruikersvriendelijkheid van een website kunnen we namelijk tot een bepaalde hoogte meten. Hoe snel laad een pagina, en hoe groot is de website? Dit zijn bijvoorbeeld punten die de gebruikersvriendelijkheid erg in de weg kunnen zitten. Een webpagina die veel laadtijd nodig heeft, geeft ergernis bij de bezoekers, met als gevolg dat hij uw website weer verlaat.
Een hoog uitvalpercentage van bezoekers op de website (de zogenoemde bounce percentage) is ook een punt van belang voor de vindbaarheid in Google. Als er veel bezoekers afhaken zal er wel iets niet kloppen met de website toch?

Linkbuilding

Als mensen uw website leuk vinden, dan is de kans groot dat deze mensen een link vanaf hun website naar uw website willen plaatsten. Dit noemen we linkbuilding. Linkbuilding heeft twee voordelen. Google hecht een hoge waarde aan relevante links naar uw website. Gebruikers die via deze links op uw website komen tellen weer mee voor de ranking van uw website.
Uw online vindbaarheid zal hierdoor vergroten en er zullen meer bezoekers op uw website komen. Als een goede en relevante website met een hoge ranking een link naar uw website plaatst, heeft dit een zeer positief effect op uw eigen bezoekverkeer en de meerwaarde die Google aan uw website zal geven.

Zoekmachine optimalisatie, Hoe doen we dat?

Analyseren

Voordat wij een advies uitbrengen, is het belangrijk de huidige staat van uw website te analyseren. Met een website-analyse kunnen we de status van uw website meten, het aantal bezoekers, de techniek en gebruiksvriendelijkheid.

Adviseren

Na de websiteanalyse brengen wij een advies uit over de te nemen stappen. Het kan zijn dat uw website nog een aantal technische aanpassingen nodig heeft voordat wij met linkbuilding of website optimalisatie kunnen beginnen.

rapporteren

Periodiek rapporteren wij u met de uitgevoerde en behaalde resultaten. Hoeveel links zijn er aangemaakt met linkbuilding, hoeveel bezoekers heeft dit opgeleverd, welke pagina’s zijn geoptimaliseerd en hoe hoog scoren deze pagina’s in Google?

Uw website optimaliseren voor Google? Bel voor de mogelijkheden070-2629171

Een Gratis SEO analyse

Waar kijken wij o.a. naar?

  • De technische staat van uw website
  • Gebruikersvriendelijk van uw website
  • Uw huidige status binnen Google
  • Uw online activiteit

Een vrijblijvende analyse

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van zoekmachine optimalisatie? Of wilt u weten wat hoe u met uw website hoger in Google kunt komen? Nex Studio voert graag een vrijblijvende website analyse voor u uit om alle verbeterpunten goed in kaart te brengen. Vul het onderstaande formulier en dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

SEO, De mogelijkheden

Optimaliseren

  • Website optimaliseren voor Google
  • Sterk resultaat voor langer termijn
  • Inzetten op conversie optimalisatie
  • Meer nieuwe klanten trekken
  • Hoger in Google komen
  • Meer omzet uit uw website halen

Linkbuilding

  • Bezoekers uit verschillende bronnen
  • Relevantie verhogen binnen Google
  • Actief uw doelgroep benaderen
  • Verhogen bezoekersaantallen

Landingspagina’s

  • Verschillende ingangen creëren binnen Google
  • Geoptimaliseerd voor een enkel onderwerp
  • Perfect inzetbaar voor een product of dienst